Cum sa potrivesti o camera cu o imagine de fundal in 3ds Max

 
Aceasta este o tehnica simpla pe care o folosesc atunci cand am obiecte 3d care trebuie inserate intr-o fotografie.

Ca sa intelegi cum se face camera matching, trebuie sa intelegi principiul din spatele tehnicii. Principiul pe care trebuie sa il intelegem aici este cel al perspectivei.

Pentru a potrivi perspectivele, cea a imaginii cu cea a camerei din 3ds Max, va trebui sa identifici cu acuratete conditiile cu care a fost realizata fotografia in realitate si sa le transferi prin parametrii camerei din 3ds Max in mediul virtual.

Aceste conditii sunt:
 
aspectul imaginii,
inaltimea de la care a fost facuta poza si
lentila care s-a folosit (valoarea focal length-ul).

Odata ce le-ai identificat nu iti ramane decat sa le transpui in program :) .

 
Ai demonstratia in video:

 

La sfarsit am rezumat cei 6 pasi pe care trebuie sa ii urmezi:

1. Alege unitatile de masura in functie de proiect

2. Seteaza raportul de aspect in 3ds Max sa fie acelasi cu cel al imaginii. Activeaza Show Safe Frame

3. Creaza o target camera si potriveste-o la inaltimea la care a fost facuta fotografia. Creaza un plan pentru referinta

4. Introdu imaginea ca fundal in 3ds Max

5. Seteaza valoarea Focal Lenght-ului cu care a fost facuta poza. Activeaza linia orizontului si potriveste-o cu cea din poza

6. Aranjeaza planul sa corespunda cu liniile de fuga ale imaginii. Foloseste Camera Correction Modifier daca ai deformare

 

PS: Daca uiti cum se face, gandeste-te la conditiile cu care a fost facuta fotografia. Intreaba-te “Ce informatii pot afla din imagine referitor la modul in care a fost facuta poza?” sau “Ce parametrii are aparatul foto care a fost folosit?”. Asa vei stii intuitiv ce pasi ai de urmat cand vei incerca sa recreezi aceste conditii.

 
Bogdan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *